Kom in actie!

Wil je als bedrijf in actie komen? Graag! Laat het ons weten. Samen kijken we naar een goede marketing campagne rondom het schenken van schoon drinkwater!

Maar niet alleen bedrijven kunnen een actie starten, iedereen kan meedoen en een actie opzetten. Ook jij! Je kunt alleen of met een groep een actie opzetten. En bedenk vooral dat alles kan, zolang het maar geld oplevert. Je kan bijvoorbeeld koekjes bakken en verkopen of juist gesponsord worden om zoveel mogelijk koekjes te eten. Gebruik je creativiteit en verzin een leuke actie!

Op die manier kunnen we hulp bieden aan de 870 miljoen mensen die niet direct de beschikking hebben over schoon drinkwater.

Laat het ons weten als je een actie wilt  starten. Zo kunnen wij je waar nodig helpen.

  • Onderstaande video laat zien dat een Coca-Cola company een succesvolle marketingactie rondom schoon drinkwater is gestart samen met de firma Vestergaard. Vanuit Nederland kunt u samen met Water en Leven ook vorm geven aan een dergelijke actie!


  • Weet je genoeg of heb je genoeg informatie over het doel van je actie?
    Om te zorgen dat mensen gaan doneren, moet je ze goed uit kunnen leggen waar hun geld heen gaat. Als jij het actiedoel waar je geld voor op haalt goed begrijpt, kan je het ook goed over brengen naar potentiele donateurs.
    Als je niet zo goed weet hoe je dit moet bepalen, neem dan contact met ons op.
    Wat voor soort actie wil je gaan doen?
    Doe iets waar je goed in bent of wat je leuk vindt zoals bijvoorbeeld; koekjes bakken, hardlopen, vasten, flessen inzamelen, etc.
    Hoeveel geld wil je ophalen?
    Hierbij is het vooral belangrijk dat je realistisch nadenkt.
    Natuurlijk wil je zo veel mogelijk ophalen, maar hoeveel kan je ophalen als je denkt aan; hoeveel mensen in jouw netwerk zouden willen doneren, hoeveel deelnemers doen eventueel mee, wat voor bedrag zouden mensen willen doneren?
    Heb je uitnodigingen of posters nodig voor de promotie van je actie?
    Moet je een locatie huren waar je activiteit plaats kan vinden?
    Hoeveel kost de locatie? Kan je korting krijgen omdat je geld ophaalt voor een goed doel? Is de locatie beschikbaar op de datum van jouw evenement?
    Waar ga je je actie promoten?
    De sociale media zoals Facebook, Twitter, etc. zijn hele makkelijke manieren om mensen te informeren over jouw actie en om ze op de hoogte te houden van hoeveel geld je opgehaald hebt. Via je actie pagina kan je je actie gemakkelijk delen op de sociale media
    Heb je materialen nodig?
    Stel je gaat koekjes bakken dan heb je ingrediënten nodig, als er veel deelnemers mee doen heb je misschien ook een microfoon nodig.
    Heb je een plan B voor als je actie buiten plaats vindt?
    Er is altijd de kans dat het slecht weer wordt en het zou vervelend zijn als dat op de dag gebeurt als jij net een buiten activiteit hebt georganiseerd. Zorg daarom dat je altijd een plan B hebt; of een binnen locatie, of een aanpassing van de activiteit.
    Zijn de kosten lager dan de opbrengst?
    Het is natuurlijk wel belangrijk dat je meer geld ophaalt, dan dat je er aan kwijt bent dus maak een simpel rekensommetje waarbij je de kosten aftrekt van het gewenste opgehaalde bedrag.

     

  • Meld je aan met een actie en wij zullen ze allemaal op deze site tonen. Tevens zie je in een overzicht de resultaten van de aangemelde acties.

      Jouw naam (*)

      Jouw email (*)

      Welke actie wil je doen

      Beschrijf de details van je actie

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *